'Saya tak jangka gerai ini akan viral' - Janda muda akui terkejut gerai nasi lemaknya dapat sambutan luar biasa

February 20, 2023

The Reporter



Sejak video perniagaan kecilnya menjual nasi lemak di Sentul awal Januari tular di media sosial, janda anak dua yang dikenali sebagai Sharifah Nurul Hamirah Syed Mohd Hamza, 30, mengakui perniagaannya mendapat sambutan ramai. 


Sharifah yang lebih dikenali dengan panggilan Mya dalam kalangan pelanggannya berkata, dia sebelum ini bekerja di premis menjual minyak wangi selama empat tahun dan kerap menjual minyak wangi secara live di aplikasi TikTok sehinggalah sampai satu masa dia mengambil keputusan untuk berhenti kerja. 


"Sebelum ini saya bekerja di sebuah kedai minyak wangi di dalam pusat beli-belah di ibu negara. Pada masa sama, saya juga banyak buat live TikTok untuk menjual minyak wangi. 


"Sampai satu masa, saya buat keputusan untuk berhenti dan buka bisnes. Ini merupakan bidang baharu bagi saya," katanya. 


Pada awalnya, Mya berniaga nasi lemak dari rumah ke rumah atau berniaga secara online. Tetapi lama kelamaan terdetik di hatinya untuk membuka gerai sendiri bagi memudahkan perniagaannya. 


Bagi memastikan gerainya mendapat sambutan, Mya membuat hebahan di media sosial setiap hari dan siapa sangka usahanya itu membuahkan hasil apabila ramai yang datang ke gerainya. 


Mya mengakui dia terkejut dengan sambutan luar biasa itu sehingga pelanggan terpaksa beratur panjang dan lama semata-mata untuk membeli nasi lemaknya. 


Dengan sambutan yang tidak dijangkakan itu, Mya semakin bersemangat untuk berniaga demi meneruskan hidup dengan anak-anaknya yang tersayang. 


"Bagi bisnes nasi lemak ini, emak yang buatkan sambalnya. Alhamdulillah sambutan sangat menggalakkan sampai tak menang tangan. 


"Dekat gerai ramai yang beratur. Memang viral melampau-lampau. Walaupun sudah habis, tetap ada orang beratur dan sanggup tunggu. Saya tak jangka gerai ini akan viral," katanya. 


Sumber: Kosmo Online




February 21, 2023 at 05:32AM

Previous
Next Post »
0 Komentar